
Повечето собственици на дизелови двигатели на лодки просто използват масло, което е направено за такъв тип превозно средство. Тези масла може да отговарят на необходимата спецификация, но не са оптимални. Във водата маслото и двигателят трябва да се справят с предизвикателства, които камионите и строителната техника в тази специфична среда не трябва да се справят. Ето защо LIQUI MOLY сега пуска на пазара Marine 4T Motor Oil 15W-40.
Това е минерално високопроизводително масло, специално разработено за двигатели на лодки. Той съдържа особено високо ниво на защита от корозия, за да поддържа работата на двигателя добре дори при неблагоприятни условия. Това намалява риска от проблеми с двигателя и скъпи ремонти. „Сега можем да предложим на собствениците на лодки с дизелови двигатели истинска алтернатива“, казва Гари Драйвър, който отговаря за морския бизнес в LIQUI MOLY USA. „В края на краищата те не тръгват с багер. Marine 4T Motor Oil 15W-40 е подходящо и за някои бензинови двигатели.
Втората иновация на LIQUI MOLY е Marine Single Grade SAE 30. Това е еднокласно масло за по-стари двигатели, както за бензинови, така и за дизелови двигатели. Високият му алкален резерв предотвратява корозията дори когато се използва дизелово гориво с високо съдържание на сяра. Той е само леко легиран, така че може да се използва и в много стари двигатели. Това е важно, защото технологията на маслото винаги трябва да е толкова стара, колкото и технологията на двигателя. „Синтетичното масло в старите двигатели не води до по-голяма защита или по-добра производителност, а по-скоро до проблеми, ако старите уплътнения не са проектирани за съвременните пакети с добавки и са атакувани от тях“, обяснява Гари Драйвър. Marine Single Grade SAE 30 е подходящ и за трансмисии, които изискват минерално масло със SAE 30.
Ако не сте сигурни кое масло е подходящо за конкретен двигател, ръководството за масло на www.liqui-moly.com ще ви помогне. Изберете марката, модела и двигателя само с няколко щраквания и ще се покажат правилното масло или масла. „Ръководството за масло е отличен инструмент за търговци на дребно и корабостроителници, както и за собственици на лодки“, казва Гари Драйвър. „Поставянето на грешно масло е като монтирането на грешна резервна част.“
Ако резервната част не може да бъде инсталирана, бързо забелязвате, че нещо не е наред. Това е различно с маслото, където всички течности могат да се пълнят в двигателя. И при грешно масло последствията обикновено не са забележими веднага, защото първоначално двигателят продължава да работи. Фактът, че износването се увеличава внезапно във вътрешността, че металните повърхности корозират, че отлаганията се утаяват и че се образува маслена утайка, не се вижда отвън. Ако по-късно се наложи скъп ремонт, връзката със смяната на маслото често не се разпознава. „Само защото маслото работи тайно, е толкова важно да не правим никакви грешки тук“, казва Гари Драйвър от LIQUI MOLY. „Ето защо препоръчвам да се консултирате с нашето ръководство за масло още веднъж, когато имате съмнения. Отнема само няколко секунди и ви дава спокойствие.”